top of page

 Varumärket är vad andra upplever!

Ett varumärke kan bäst beskrivas som associationer som människor får när de kommer i kontakt med er på ett eller annat sätt. Er hemsida, logotyp, service- och leveranskvaliteten, bemötandet av både kunder och medarbetare – allt bidrar till att bygga ert varumärke. Kort och gott helt enkelt det som känns och upplevs, det som är företagets mest värdefulla tillgång. Ett starkt varumärke är tydligt, adderar värde för att skapa affärer och har ett högt förtroende på marknaden. Och inte minst; varumärket byggs av människorna i organisationen. 

Det är ingen tävling i att se hur synlig du kan vara, det mäts inte i antalet likes eller hur många inlägg du kan göra per dag och inte ett syfte att sätta dig eller företaget  i centrum av världen.

 

Det handlar om; vem du är, vad du står för och hur du skapar värde till din omvärld för att bli mer attraktiv på talang- och kundmarknaden, oavsett om du är VD, chef, konsult eller vill söka nya karriärmöjligheter. Helt enkelt att uppfattas som expert i din nisch.

Skapa klarhet

1

Vi kartlägger nuläge och önskat läge och allt däremellan

Tablet & kaffe

Saknas en varumärkesplattform som beskriver er röda tråd med vad och hur ni kommunicerar, marknadsför, säljer, levererar och wow:ar era kund- och talangrelationer? Oavsett om det är företagets eller ditt personliga varumärke det gäller kan du räkna med en transformerande process för att skapa bilden av dig och företaget. Tillsammans med dig gör vi en nulägesanalys och definierar det önskade läget. Därefter målar vi bilden över hur ni vill bli uppfattade av omvärlden, nu och i framtiden och vad som krävs för att nå det önskade läget.

LÄS MER

Det här får du

2

Vision, Mission och Mål  - allt i en One Page Plan

Grow your business.jpg

One Page Branding Plan

En tydlig plan över vision, mission, varumärkeslöfte, positionering, värdegrund och kultur.

 

Grafisk Profil

Om det finns en grafisk profil (logotyp, färg, bildspråk, typografi med mera) brukar det leda till att den visuella identiteten behöver uppdateras för att stämma överens med det nya för att skapa rätt associationer. 

LÄS MER

Värdet för dig?

3

Make it happend!

Image by John Mark Arnold

Nu är det dags att sätta allt i verket - just do it!
För att stärka ditt varumärke är det viktigt att den nya varumärkesplatt- formen kommuniceras, förankras och används i organisationen samt att den visuella identiteten (hemsida, sociala media, marknadsmaterial med mera) uppdateras och kommunicerar rätt budskap. Nu kan du förvänta dig starkare relationer till kunder, medarbetare, potentiella kunder och nya talanger.

LÄS MER

Mer hjälp?

4

Konsulting eller coaching

Image by Minh Pham

Jag vet att det är ett stort jobb oavsett om du ska bygga nytt eller göra en boost av ditt varumärke. För att effektivisera och optimera tid och pengar så kan det vara en bra idé att ta expert hjälp. Kanske du har kunskapen själv men behöver ett bollplank/
rådgivare/coaching? Då har jag tagit fram ett superbra och kostnads-effektivt klippkort där du får snabb hjälp när du behöver. 

Eller så anlitar du mig på ett konsult-uppdrag. Hör av dig så får du offert.

LÄS MER

VI PRATAR OM DITT VARUMÄRKE UNDER 15-30 MINUTER - KOSTNADSFRITT SÅKLART!
Om du är redo och att bygga ett starkt varumärke, få engagerade medarbetare och fler affärer är det här ett samtal för dig.

bottom of page