
I keep innovation high on the agenda - challenging you to create the exceptional.
So you can be outstanding!
Nyckeln sitter i tillväxten – att skapa värde och meningsfullhet
Med åren har jag lärt mig något viktigt. Att skapa värde är mer än pengar – det handlar om att växa. Som företag måste du få dina medarbetare att växa. När de växer, så mår de bättre – och presterar bättre. Det i sin tur ger företaget en tillväxt vilket i slutändan också ger mer pengar.
En klok VD jag arbetade länge med sa att "varumärket byggs av människorna i organisationen” och det är både klokt och rätt. Det var där och då jag bestämde mig för att starta mitt företag för att kunna bidra med hela min verktygslåda för att hjälpa mina kunder att utveckla starka och vinnande varumärken som får både företaget och människorna att växa.


Jag insåg då att jag behövde ta en lång time-out under ett år för att ägna mig fullt ut till mitt mående och personliga utveckling. Det är bland det modigaste beslut jag någonsin tagit – men också det bästa.
Jag ville få svar på hur kunde jag bli en bättre sparringpartner till andra för att hjälpa dem skapa starka och vinnande varumärken där både affären och människorna stod i centrum. Kortfattat: att få företagsledarna att fokusera på helheten av varumärket.
Som van att vara högpresterande och med fokus på prestation så slog min ”time-out” tillfälligt ut min kreativitet. Tankar kring att vara duktig, påläst och att min kompetens kanske var för bred snurrade runt i min redan överhettade hjärna. Som marknadsförare vet jag ju att man måste ”nischa ner” sig för att bli sedd som en auktoritet inom sitt område ...
Utbildning inom ledarskap och personlig utveckling
Men ju mer jag utvecklade mig själv och mitt mindset kom jag närmare min kärna över vem jag var och vad jag ville och då kom också energin tillbaka. Jag var fast besluten om att endast fokusera på mitt mående under detta år så jag utbildade mig mer inom ledarskap, personlig utveckling och coaching. Vad jag skulle ha detta till började bara svagt att ta sig uttryck och tanken om affärsidén om mig själv började ta form.
Vi tar det från början...
Det fanns en tid då hjärnan gick på osunt, extremt högvarv, jobb alla dagar i veckan, fokus all-over-the-place, rusade i ekorrhjulet och en aldrig sinande ström av nya punkter på to-do-listan. Eager to please…i syfte att få uppskattning och erkännande och jag körde bara på utan att känna efter.
Då, i början av 2000-talet hade jag ett toppjobb som Marknadschef och varumärkesstrateg i ett av Sveriges idag största it-bolag, ändå var jag inte lycklig eller nöjd. Mitt mått på att känna mig lycklig var att tjäna mer pengar, men det fungerade inte längre. Jag behövde något annat.
Time-out, reflektion och byta mindset


Mindset | Marketing | Momentum
Formen landade i att arbeta med varumärken och då paketerade jag all min kunskap och mina verktyg fanns inom Mindset, Marketing och Momentum. Alla dessa områden är guld värda när du ska bygga ett starkt varumärke och jag har tillgång till hela min verktygslåda för att hjälpa mina kunder till resultat. Min erfarenhet och kunskap för att lyckas med ett varumärke är att du har rätt mindset, veta varför du gör det du gör, vilka du pratar med, ha en framgångsrik strategi för att sen ta actions som leder till resultat.
Att utveckla varumärken, oavsett om det är företagets-, arbetsgivare-, eller det personliga, handlar om transformation som förflyttar oss in i framtiden – and I love it!
Nu har du en bild över vem jag. Så, hur kan jag hjälpa dig? Nu vill jag ju veta lite mer om dig och vad du behöver hjälp med. Så varför inte boka en digitalfika?
Det gör du lätt genom ett enkelt knapptryck!