Michelle_Dandenell_1_final.jpg

I keep innovation high on the agenda - challenging you to create the exceptional.

So you can be outstanding!

Hur jag gick ifrån att fokusera på pengar till att skapa värde för andra.

Det fanns en tid då hjärnan gick på osunt, extremt högvarv, jobb alla dagar i veckan, fokus all-over-the-place, rusade i ekorrhjulet och en aldrig sinande ström av nya punkter på to-do-listan. Eager to please…i syfte att få uppskattning och erkännande och jag körde bara på utan att känna efter.

 

Då, i början av 2000-talet hade jag ett toppjobb som Marknadschef och varumärkesstrateg i ett av idag Sveriges största it-bolag, ändå var jag inte lycklig eller nöjd. Mitt mått på att känna mig lycklig var att tjäna mer pengar – och väggen var givetvis nära.

Time-out, reflektion och byta mindset

Jag insåg då att jag behövde ta en lång time-out (bland det läskigaste beslut jag tagit) under 1 år för att ägna mig fullt ut till mitt mående och personliga utveckling.

 

Jag ville få svar på hur kunde jag bli ett bättre bollplank för att skapa starka och vinnande varumärken där både affären och människorna stod i centrum? Alltså, få våra ledare att fokusera på helheten av varumärket? En klok VD jag arbetade länge med sa att "varumärket byggs av människorna i organisationen” och det är så klokt och rätt. Det var där och då jag bestämde mig för att starta mitt företag för att kunna bidra med hela min verktygslåda för att hjälpa mina kunder att bygga starka och vinnande varumärken som får både företaget och människorna att växa.

 

Att vara högpresterande och van att ha fokus på prestation så slog min ”time-out” ut min kreativitet. Tankarna kring prestation, vara duktig, påläst, jämförelse med andra och att min kompetens var FÖR bred snurrade runt i min redan överhettade hjärna  Som marknadsförare VET jag ju att man måste ”nischa ner” sig för att bli sedd som en auktoritet inom sin nisch..

 

Ju mer jag utvecklade mig själv och mitt mindset kom jag närmare min kärna över vem jag var och vad jag ville och då kom också energin tillbaka. Jag var fast besluten om att endast fokusera på mitt mående under detta år så jag utbildade mig mer inom ledarskap, personlig utveckling och coaching. Vad jag skulle ha detta till började bara svagt att ta sig uttryck och tanken om affärsidén om mig själv började ta form.

Formen landade i att arbeta med varumärken och då paketerade jag all min kunskap kring Mindset, Marketing och Momentum. Alla dessa områden är guld värda när du ska bygga ett starkt varumärke och jag har tillgång till hela min verktygslåda för att hjälpa mina kunder till resultat. Min erfarenhet och kunskap för att lyckas med ett varumärke är att du har rätt mindset, veta varför du gör det du gör, vilka du pratar med, ha en framgångsrik strategi för att sen ta actions som leder till resultat.

 

Att bygga varumärke, oavsett om det är företagets eller det personliga, handlar om transformation som förflyttar oss in i framtiden – and I love it!

 

Om du orkat läsa ända hit så har du en hyfsat klar bild över vem jag är och vad jag kan bidra med. Nu vill jag ju veta lite mer om dig och vad du behöver hjälp med. Så varför inte boka en digitalfika?

 

Det gör du lätt genom ett enkelt knapptryck!

Mindset | Marketing | Momentum

Spiralpil.png

VAD MINA KUNDER SÄGER...

AC_edited_edited.png

Michelle ser samband på ett exceptionellt och nytänkande sätt som alltid bygger på fakta. Hon har en speciell förmåga att skapa lösningar och förändringsprocesser som leder till resultat för organisationens utmaningar. Michelle är en modig, visionär ledare som har en mycket bred kunskap och erfarenhet kring att utveckla företagens varumärke både internt och externt. 

Jag ser fram emot att fortsättningsvis arbeta på ett eller annat vis tillsammans med henne och jag lämnar mina varmaste rekommendationer.

- Kinga Lundlad

VD Leventa AB